Animacja 1
Animacja 2
Animacja 3
Animacja 4
Animacja 5
Animacja 6
Animacja 7
Animacja 8

Podejmowanie działalności gospodarczej

Artykuł

PLAN STRATEGICZNY DLA WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ NA LATA 2023-2027 (PS WPR) 

Nabór prowadzony jest w ramach interwencji I.13.1. LEADER/ Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS), w ramach celu C.1. Rozwój gospodarczy obszaru LGD i przedsięwzięcia P.1.1 Podejmowanie nowych i rozwijanie istniejących działalności gospodarczych, w tym wsparcie ekoinnowacji.

Zakres wsparcia: rozwój przedsiębiorczości, w tym biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.

Termin naboru: 29.09-13.10.2025 r.

Budżet naboru: 462 500,00 EUR

Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:

  • osoby fizyczne.

Obszar geograficzny, którego dotyczy nabór obejmuje obszar działania LGD Lider Zielonej Wielkopolski.

 

LOKALNE KRYTERIA WYBORU

Lp.

Kryteria lokalne

Opis kryterium

Znaczenie kryterium

Źródło weryfikacji

1.  

Wielkość planowanego zatrudnienia

 

Konieczność tworzenia miejsc pracy na obszarze LGD wynika z zapotrzebowania na nowe miejsca pracy, zwłaszcza przez osoby z grup docelowych zdiagnozowanych w LSR Lider Zielonej Wielkopolski oraz grup w niekorzystnej sytuacji (Podrozdział IV.2 Grupy docelowe i grupy w niekorzystnej sytuacji)

 

Realizacja operacji spowoduje utworzenie miejsc pracy (w przeliczeniu na etaty średnioroczne w tym samo zatrudnienie):

 

4 pkt. – 1 pełen etat

0 pkt. – 0 etatów

 

Opis operacji we wniosku, biznesplan

2.  

Operacja jest realizowana w miejscowości

Wspieranie rozwoju działalności gospodarczej w mniejszych miejscowościach z uwagi na trudniejszy dostęp do usług przez mieszkańców

 

3 pkt. – do 5 tys. mieszkańców (włącznie)

0 pkt. – powyżej 5 tys. mieszkańców

Opis operacji we wniosku, weryfikacja danych w GUS BDL przez biuro

3.  

Operacja realizowana jest przez przedstawiciela grupy w niekorzystnej sytuacji

Przeznaczenie projektów dla określonej grupy w niekorzystnej sytuacji wskazanych na podstawie konsultacji społecznych (Podrozdział IV.2 Grupy docelowe i grupy w niekorzystnej sytuacji)

 

2 pkt. – operacja jest realizowana przez reprezentanta grupy defaworyzowanej szczególnie istotnej ze względu na realizację LSR (kobiety, osoby z niepełnosprawnościami)

1 pkt. - operacja jest realizowana przez reprezentanta grupy defaworyzowanej (osoby młode do 25 roku życia, seniorzy powyżej 60 roku życia)

 

0 pkt. - operacja nie jest realizowana przez przedstawiciela grupy defaworyzowanej

 

Opis operacji we wniosku, dokumenty potwierdzające kwalifikowanie się do grupy defaworyzowanej

4.  

Innowacyjność projektu zgodnie z definicją innowacyjności zawartą w LSR

Wspieranie projektów zawierających elementy innowacyjne wynika z konieczności realizacji przez LGD celów przekrojowych PS WPR 2021-2027, tu w odniesieniu do innowacyjności

 

6 pkt. – projekt wykazuje charakter innowacyjny na terenie LGD (obszar 13 gmin)

4 pkt. – projekt wykazuje charakter innowacyjny na terenie gminy właściwej dla obszaru realizacji operacji (gmina wnioskodawcy)

2 pkt. - projekt wykazuje charakter innowacyjny na terenie sołectwa, które objęte ma zostać zasięgiem operacji (miejscowość wnioskodawcy)

0 pkt. – projekt nie zawiera elementów innowacyjnych

 

Punkty nie sumują się.

 

Opis operacji we wniosku, dokumenty od ekspertów załączone przez wnioskodawcę oraz ogólnodostępna wiedza

5.  

Doświadczenie wnioskodawcy

Wspieranie wnioskodawców, którzy po raz pierwszy zakładają działalność gospodarczą, z uwagi na większą szansę wnioskowania przez osoby z grup defaworyzowanych

 

Wnioskodawca prowadził zarejestrowaną działalność gospodarczą w ciągu 5 lat przed złożeniem wniosku:

 

3 pkt. – Nie

0 pkt. – Tak

 

Opis operacji we wniosku oraz weryfikacja w CEDG przez biuro

6.  

 Miejsce rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT)

Wspieranie wnioskodawców, którzy są związani z obszarem objętym LSR miejscem stałego zameldowania/ rozliczania dochodów zwiększa szansę na pozostanie tych osób na obszarze LGD po zakończeniu realizacji operacji

 

Wnioskodawca ma wskazane miejsce odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych  (PIT) na obszarze objętym LSR  za 3 ostatnie lata podatkowe poprzedzające rok złożenia wniosku załączone przez wnioskodawcę

 

6 pkt. - tak

0 pkt. - nie

 

Opis operacji we wniosku i PIT za 3 ostatnie lata podatkowe poprzedzające rok złożenia wniosku załączone przez wnioskodawcę

7.  

Przygotowanie wnioskodawcy do realizacji operacji

Skierowanie projektów do osób, które są odpowiednio przygotowane (merytorycznie, praktycznie) do prowadzenia własnej działalności zwiększa szansę na utrzymanie działalności po okresie związania z celem operacji.

 

Informacje uzyskane z:

Opisu operacji we wniosku, opisu w Biznesplanie oraz dokumentów potwierdzających oraz ogólnodostępnej wiedzy

 

Wnioskodawca posiada udokumentowane (w momencie złożenia wniosku o przyznanie pomocy):

 

1-2 pkt. - kwalifikacje do prowadzenia podejmowanej działalności

(1 pkt. - dokumenty pomocnicze do realizacji operacji

2 pkt. - dokumenty o kluczowym znaczeniu do realizacji operacji)

 

 

Za pomocnicze uznaje się: dokumenty od instytucji szkoleniowych, edukacyjnych potwierdzających ukończoną edukację/ szkolenie umożliwiające prowadzenie działalności gospodarczej

 

Za kluczowe uznaje się: dokumenty od instytucji szkoleniowych, edukacyjnych potwierdzających ukończoną edukację/ szkolenie ściśle związane z branżą, w której działać zamierza wnioskodawca. Instytucja szkoleniowa bądź edukacyjna musi być wyspecjalizowana w danej branży.

 

Wnioskodawca posiada udokumentowane (w momencie złożenia wniosku o przyznanie pomocy):

 

1-2 pkt. - doświadczenie w branży podejmowanej działalności

(1 pkt. - dokumenty pomocnicze do realizacji operacji

2 pkt. - dokumenty o kluczowym znaczeniu do realizacji operacji)

 

 

Za pomocnicze uznaje się: załączone umowy o pracę, umowy cywilnoprawne dokumentujące doświadczenie zawodowe w branży zbliżonej do podejmowanej działalności, których czas trwania jest wystarczająco długi, by nabyć doświadczenie w pracy zawodowej.

 

Za kluczowe uznaje się: załączone umowy o pracę, umowy cywilnoprawne dokumentujące doświadczenie zawodowe w branży podejmowanej działalności, których czas trwania jest wystarczająco długi, by nabyć doświadczenie do samodzielnego podjęcia przedmiotowej działalności.

 

Wnioskodawca posiada udokumentowane (w momencie złożenia wniosku o przyznanie pomocy):

 

1-2 pkt. - zasoby do prowadzenia podejmowanej działalności

(1 pkt. - dokumenty pomocnicze do realizacji operacji

2 pkt. - dokumenty o kluczowym znaczeniu do realizacji operacji)

 

 

 

Za pomocnicze uznaje się: Zasoby nie będące środkami trwałymi i/lub nieudokumentowane załączonym prawem własności/ dysponowania lub mające małe znaczenie w podejmowanej branży

 

Za kluczowe uznaje się: Dokumenty potwierdzające posiadane zasoby (środki trwałe) do prowadzenia działalności gospodarczej wskazane w WOPP niezbędne do realizacji operacji i ściśle z nią związane

 

 

0 pkt. – nie posiada kwalifikacji, doświadczenia lub zasobów do prowadzenia podejmowanej działalności

 

-

8.  

Gotowość dokumentacji i spójność/poprawność wypełnienia dokumentacji

LGD preferuje wnioskodawców, którzy złożyli komplet wymaganych dokumentów, co ułatwia proces weryfikacji wniosku oraz jego realizacji.


2 pkt.
- wnioskodawca przedłożył dokumentację nie zawierającą braków (w momencie złożenia wniosku o przyznanie pomocy) - dokumentacja obejmująca projekty budowlane, kosztorysy, pozwolenia, opinie w przypadku, gdy uzyskanie ich jest wymagane przez odrębne przepisy do realizacji danej operacji. W przypadku realizacji zadań niewymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia wykonywania robót budowlanych wnioskodawca przedłożył co najmniej jedną ofertę cenową z parametrami na zakup każdej planowanej do zakupu maszyny/wyposażenia/oprogramowania/ środka transportu.

0 pkt. - przedłożona dokumentacja zawiera braki (brak w/w)

 

Dokumenty przedstawione przez wnioskodawcę, opis we wniosku oraz ogólnodostępna wiedza

Prawidłowo opracowany oraz spójnie i poprawnie wypełniony wniosek  pozwolą na właściwe wykorzystanie środków przy wyborze najlepiej przygotowanych projektów w zakresie podjęcia działalności gosp.


3 pkt.
– wnioskodawca wypełnił we wniosku o przyznanie pomocy wszystkie wymagane pola, co pozwoli w sposób racjonalny określić poprawność tych dokumentów

0 pkt. – wniosek o przyznanie pomocy zawierają nieuzupełnione wymagane pola, zawierają nieracjonalne wartości tych pól

 

Opis w wniosku i załącznikach


3 pkt. – obliczenia i przedstawione dane zawarte w złożonych dokumentach są poprawne do zrealizowania operacji przy założeniach zawartych w tych dokumentach, w tym są spójne w ramach złożonych dokumentów oraz obliczenia danych są wykonane w sposób prawidłowy dający racjonalnie ocenić wielkości prowadzonej działalności

0 pkt. - wniosek o przyznanie pomocy i biznesplan zawierają błędy obliczeniowe, w tym są niespójne i nieracjonalne w stosunku do przewidzianych założeń

 

Maksymalna liczba punktów

35

Minimalna liczba punktów

15

Lokalna Grupa Działania Lider Zielonej Wielkopolski przekazuje do konsultacji społecznych lokalne kryteria wyboru operacji do działań w ramach:

Celu C.1. Rozwój gospodarczy obszaru LGD i przedsięwzięcia 

Przedsięwzięcia P.1.1 Podejmowanie nowych i rozwijanie istniejących działalności gospodarczych, w tym wsparcie ekoinnowacji

Uwagi należy zgłaszać na adres mailowy: biuro@liderzielonejwielkopolski.pl  

LIDER ZIELONEJ WIELKOPOLSKI

Dane kontaktowe

Stowarzyszenie Lider Zielonej Wielkopolski

ul. Libelta 2 (parter), 63-000 Środa Wlkp.

wskazówka dojazdu: Siedziba Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i dawna siedziba Zarządu Dróg Powiatowych w Środzie Wielkopolskiej

 

Numer rachunku bankowego przeznaczonego do zapłaty składek członkowskich: 24 1090 1418 0000 0001 4232 9228

Łukasz Czekała

Biuro czynne w dni robocze w godzinach

7:30 - 15:30

Łukasz Czekała

Pracownicy

Pracownicy

  • Halina Biechowiak - Drożak
    Prezes Zarządu
    tel. 501 109 575
    halix5@wp.pl
  • Michał Urbaniak
    Dyrektor Biura
    tel. 500 162 975
    urbaniak@liderzielonejwielkopolski.pl
  • Agata Weiss - Nowak
    Skarbnik Stowarzyszenia
    biuro@liderzielonejwielkopolski.pl
  • Piotr Chwołka
    Specjalista ds. funduszy
    tel. 536 336 619
    chwolka@liderzielonejwielkopolski.pl
  • Anna Biernacka
    Sekretarz Zarządu
    biuro@liderzielonejwielkopolski.pl
  • Natalia Walczak
    Specjalista ds. Rozwoju Obszarów Wiejskich
    tel. 505 178 571
    walczak@liderzielonejwielkopolski.pl

  • Agnieszka Chudzińska
    Pracownik administracyjno-biurowy
    tel. 731 911 666
    biuro@liderzielonejwielkopolski.pl

 

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.